Ivo Panuš

Policie ČR už nemusí nic vyšetřovat ve věci úmrtí dvou žen v sauně na Jičínsku...

17. 04. 2017 2:40:31
... jelikož jí úplně postačí, aby si prostudovala kompletní diskuzní příspěvky ke zveřejněnému článku o tomto neštěstí, aby mohla považovat celý případ za objasněný.

Po přečtení článku, či zprávy, na i DNES.cz, v rubrice ZPRÁVY a dále potom KRIMI, ze dne 16. dubna 2017, lze jednoznačně konstatovat, že na Jičínsku se stala tragická nehoda, ke které patří přívlastek kuriózní, zvláštní, a nebo i nezvyklá. V každém případě se jedná o lidské neštěstí, které se snoubí se smrtí a vyhaslými lidskými životy... to je v tomto případě, jak se někdy používá „ alfa & omega“, kdy by měla být zachována jistá pieta, důstojnost a úcta, tedy určité „ dekórum“ , a alespoň momentální vážnost celé situace..

http://zpravy.idnes.cz/sauna-smrt-robusice-0q1-/krimi.aspx?c=A170416_084543_krimi_cen

To, že se tak vždy neděje jsem se opět přesvědčil, bohužel ne prvně, když jsem „zabrousil“ a otevřel si diskuzní příspěvky k výše uvedenému článku. Po chvilce jsem jí radši zavřel. V té době, kdy jsem listoval diskuzí, kdy jsem za přispění obsahu a témat diskuzních příspěvků, zvládnul „prolítnout“ pouze cca 3 stránky, tak diskuze obsahovala necelých 900 příspěvků. Nejsem žádný konzervativní moralista, ani zcela spisovně mluvící a píšící jedinec po vzoru Mirka Dušína, a nebo Káji Maříka,ale všechno má své meze, či mantinely. Diskuze ke článku o lidském neštěstí je zcela nechutně a cynicky tzv. „ přes čáru „ . Všichni jsme na této planetě DRUH : Homo sapiens sapiens, což znamená, tedy mělo by znamenat, ČLOVĚK MOUDRÝ ROZUMNÝ... ale kde se v nás, tedy v některých z nás, bere to buranství, což jsem vyjádřil, co nejslušněji to šlo, ale hlavně, kde se bere v nás ten cynismus ... ?

Jak jsem před chvílí uvedl, nejsem žádný moralista, ani nejsem v ničem 100 % -ní, ani dokonalý, tedy moderně vyjádřeno „ neprůstřelný " , i já mám své životní máslo na hlavě, ale co mě životní zkušenosti naučily, zejména ty negativní a nepříjemné, že vždycky si snažím tzv. „ otočit role „ , kdy v tomto případě spíše je na místě se pokusit tzv. „ vžít „ do situace těch, kterých se ta událost, neštěstí a tragédie přímo dotýká, a nebo se dotýká jejich nejbližšího okolí... vždyť ty dvě ženy, měly tady rodiny, byly to matky, možná jedna z nich už i babička, životní partnery, další příbuzné, přátele, známé, kamarády, spolupracovníky...prožívaly křesťanské svátky Velikonoce, které dnes ( 17.04.2017) vrcholí pomlázkou, plánovaly co budou dělat zítra, za týden,za měsíc, kam pojedou na výlety, nebo na dovolenou ...............atd. ........... a odešly do sauny a už se nevrátily ........

Určitě to není situace a prostor na vtipkování, ironii, zesměšňování, aroganci, nesmyslné fabulace a ukrutný cynismus...což nic jiného v diskuzi k tomtu čláku nenajdete, alespoň já jsem na těch prvních stranách, než jsem to zavřel, na nic jiného nenarazil. A myslím, že nebudu daleko od pravdy, že dál to bude přibližně stejné. Ano stala se tam světlá výjimka, bylo jich několik, kdy se někteří diskutující snažili ohradit ve stejném smyslu tohoto mého příspěvku, tedy proti cynismu. Ale to si pěkně „ naběhli“, jelikož byli okamžitě odkázáni do patřičných mezí a dostalo se jim označení, nebo-li cejchu, že jsou moralisté, kteří nerozumí legraci. A tak celá ta snaha spíše vyzněla, jako výkřiky do tmy. Nechápu co je legračního např. na srovnávání této události s funkcí plynových komor v koncentračních táborech za II. sv. války ... to jenom namátkou. To by, ale jeden nevěřil, co v diskuzních příspěvcích se najednou sejde odborníků všech nejrůznějších druhů profesí, kteří fabulují a fabulují, zesměšňují a zesměšňují, vtipkují a vtipkují, kdy pouze zvážní a zbystří, když je někdo upozorní na jejich nevhodné, nevkusné a nechutné jednání. Hemží se to tam odborníky na sauny, zámečnictví, sklářství, ale objeví se tam i celá řada psychologů, typem ...to já bych, kdybych ...ale asi i lékařů, to jsou co řešili zejména věk žen, či rozdíly ve fyzických schopnostech mužů a žen, pochopitelně s patřičně jadrným komentářem ... také se připojili právníci, kteří mají svoje tutovky, jako kdyby byli přímo na místě, kde se to stalo, ale dokonce se zúčastnili i filmaři, kteří si neodpustili připomenout scénu z filmu Jak svět přichází o básníky, kde F.R. Čech zavře Matáska s Křížem do sauny, no a pokud chceme, aby to bylo kompletní, tak se v diskuzi dokonce dostalo na národnostní otázky, a sice Čechy v.s. Morava, to ve smyslu ... to u nás na Moravě takové sauny určitě nemáme.... Vrcholem všeho, je ta skutečnost, že ve spodní části článku, tedy pod diskuzí, se plácá, problikává a vykukuje na čtenáře, nebo-li na diskutujícího, reklama : ... finské sauny jsou již 60. let na trhu ... No, tak, nechci být úzkostlivý, ani paranoidní, a tak se snažím uvěřit, že to s tou reklamou je dílem náhody.

Takže pokud Policie ČR si přečte kompletní diskuzi, těch téměř 900 příspěvků, protože tam bude určitě daleko větší počet zúčastněných odborníků, než jsem já zachytil, než jsem to celé znechuceně zavřel, tak nemusí již nic vyšetřovat.Určitě tam budou i vyšetřovatelé a kriminalisté, kteří už to mají dávno vyřešené. Jsou to tam všechno zaručené, jak se používá, zcela vyvážené tutovky, a tak jim jenom pouze stačí celý případ označit, jako objasněný.

Nerouhejme se, protože opravdu neštěstí nechodí po horách, ale po lidech, a tak je určitě na místě....si čas, od času ... ROLE OTOČIT a pokusit se VŽÍT DO SITUACE, těch druhých, které zrovna momentálně postihla nějaká životní tragédie a neštěstí.

Autor: Ivo Panuš | karma: 26.44 | přečteno: 1949 ×
Poslední články autora