Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

To už jsem vážně starej dědek ?

... když tyto snímky , z této kompletní retro párty, ve mně vyvolávají vzájemnou nostalgii & sentiment …

PROLOG :

… nikdo z nás nemládneme a každému z nás nezadržitelně postupně žloutne rodný list …

Při prohlížení těchto snímku jsem se přistihnul, že mi to připadá, že to všechno, co je na nich zvěčněno, se odehrálo včera. Je vůbec možné, že to tak všechno uteklo ? Že v době, kdy jsem se dnes a denně setkával s věcmi a situacemi, které znázorňují , dnes již retro, fotografie, tak jsem si nikdy nepřipouštěl, že i já někdy budu starý, tedy postarší … Když mi bylo tehdy 10, 15, 18, 20 let … tak jsem byl „hrdina“ a říkal jsem si to je ještě doba, „hafo“ roků, než budu starej...tolik roků než se „ propracuji „ do důchodového věku … To bylo v době, kdy kalendářní rok, jako takový, mi připadal neskutečně dlouhý, a proto jsem tedy i sklouznul k myšlence, že vlastně je to všechno neskutečně dlouhá doba, ten zdejší, pozemský život. Ale to bylo v době, kdy jsem ještě neuměl pracovat s tím, co se nazývá RELATIVITA. Teď, po „ tolika“ letech, si nedovolím prohlásit, že s tou zatracenou relativitou času už umím pracovat. Ale rozhodně vím, že jí musím respektovat. Jsem v letech a v situaci, kdy se neodvážím říct „ za kolik to tady ještě mám“ . Teď moderní mluvou se to nazývá, jak dlouhou mám ještě TIMTE LINE, ale to neví nikdo z nás. A je to bez rozdílu, platí to pro všechny stejně, že jedinou spravedlností na tomto světě je stáří, to totiž odměřuje každému z nás podle stejného metru...den po dni, hodinu po hodině, minutu po minutě, sekundu po sekundě. A je úplně jedno, jestli jsme bohatí, či chudí, nezáleží na tom jaké máme postavení ve společnosti, jaké máme majetky, co děláme, jak se chováme, čím se zabýváme...každému bez rozdílu, stejným metrem a se stejnou neúnavností... den po dni, hodinu po hodině, minutu po minutě, sekundu po sekundě... A tak i přes to, že denně řešíme někdy doslova úplné zbytečnosti, banality a pitomosti, že jsme zapšklí, arogantní zlí, nedokážeme se radovat z maličkostí... nakonec stačí si přečíst noviny, zabrouzdat na internet, a nebo shlédnout v televizi zprávy... vždyť je to samá negativní zpráva, samé zlo, násilí, nevraživost, nic pozitivního, čím větší potoky krve z obrazovky, tak tím lepší, čím více afér a aférek, tak tím je větší prostor ke škodolibosti a posměchu. Všechno přesně podle moderního rčení, že každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán, a nebo rčení o tom, že úspěch se v žádném případě neodpouští. Ale i přes tyto skutečnosti si každý z nás, jeden vedle druhého, musíme po ranním probuzení říct : „díky za každé nové ráno „ … každému stejně podle stejného metru a stejnou neúnavností … tik-tak...tik-tak...tik-tak...

A najednou si uvědomím při pohledu na tyto retro snímky, že to byla taková rychlost, ten život, že je to všechno, jako včera...co jsem nastupoval do těchto autobusů, či trolejbusů, když jsem jezdil do školy, že mě míjela ta auta...oktávky, embéčka, škodovky, erka, trambusy, dvanácettrojky, náklaďáky stořicetosmičky, žigulíky...že jsem se vyhýbal lidem ,stojící na chodníku ve frontě u masny s prázdnými háky, a nebo u tuzexu, kde „vopruzovali“ veksláci... že v trafice, tedy ve stánku PNS, jsem si mohl koupit časopis SM, a když jsem měl štěstí, tak byly i cigára nesehnatelné značky... že doma jsme měli sifonou flašku a kávovar, tedy překapávač a telefon, kterému se říkávalo pevná linka … a takto bych mohl ze sebe dostat celou řadu vzpomínek , které mě poutají s každou fotografií.

... kompletní RETRO párty ...

Nebudu zdržovat, ani nebudu se snažit být nudným, nakonec retro tématika je v poslední době moderní, ale spíše z úplně jiného úhlu pohledu, a sice, že se z toho stává byznys. Je nás zatím málo, kteří se takto dokáží zastavit a ohlédnout v čase a nechat se unášet nostalgií a sentimentem zároveň. A mladá generace, tak ta to nechápe o co vlastně jde, o čem se to tu píše. Ale chápu to, a chápu je, teď už to dokáži pochopit... také jsou teď mladí a neklidní, stejně, tak jako svého času jsem byl i já, ale také jednou zestárnou a i oni se ohlédnou za sebe v čase.

Video zdroj : You Tube

EPILOG :

… jak je možné, že to tak všechno rychle uteklo ?

Autor: Ivo Panuš | pátek 15.7.2016 0:33 | karma článku: 14,86 | přečteno: 384x
  • Další články autora

Ivo Panuš

Mohla by to být naše vnučka, dcera, sestra, ale většina by jí nejraději přibila na kříž.

Zpráva o tom, že uvězněná Tereza H. v Pakistanu si podala odvolání, tak vyvolala ve všeobecném měřítku opětovnou vlnu nenávistných komentářů a vzkazů do pakistánské věznice v diskuzích zveřejněných článků jednotlivých médií.

3.4.2019 v 2:28 | Karma: 17,69 | Přečteno: 1239x | Diskuse| Společnost

Ivo Panuš

Epilog, a nebo post scriptum: „Lidé bděme!“

Poselství všem těm, kteří ještě neprocitli a stále slepě věří mystifikacím a intrikám o naší sociální politice, o vytváření důstojných podmínek pro naše občany, a že to naše milostivá vrchnost s námi myslí jen a jen dobře.

20.2.2019 v 8:34 | Karma: 14,41 | Přečteno: 271x | Společnost

Ivo Panuš

Přišel jsem o zdraví kvůli rodině, a nebo jsem přišel o všechny kvůli mému zdraví?

Na každý pád jsem "v tom" zůstal sám.Je dost možné, že jsem již tuto otázku v sobě řešil, ale ono to už všechno trvá, tak nekonečně dlouho. Slušností je dát vědět, sdělit, co se děje, a nebo co se odehrálo, případně se rozloučit.

14.2.2019 v 9:50 | Karma: 22,68 | Přečteno: 919x | Společnost

Ivo Panuš

Nervózní a vzteklej, jako sáňky v létě ...

...by měl být ten co “zapomněl“ na zpoplatněné “panelovce“ někde u Humpolce zátaras chovající se, jako trychtýř. Co Vy na to, pane ministře Ťoku? A laskavě, neházejte umíněně vinu na kamioňáky, kteří za to, že sněží opravdu nemohou.

14.12.2018 v 2:59 | Karma: 18,64 | Přečteno: 602x | Diskuse| Společnost

Ivo Panuš

Kdy natočí parodii o naší milostivé vrchnosti podle předlohy povídky V zámku a v podzámčí?

Zásadně nesouhlasím s parodií podle předlohy Harry Potter, jelikož to vzbuzuje dojem, že cílem je ještě více diferencovat naší společnost ... boháč & chuďas ... je to ve stylu "já na to mám". Celou parodii považuji za zcela nemístnou.

11.12.2018 v 3:36 | Karma: 15,12 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

  • Počet článků 236
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1040x
... žít a zůstat v životě úplně sám v samotě,to není úplně nejvhodnější a nejšťastnější,ale ne vždy o tom rozhodujeme my sami,někdy jsme dokonce bez šance postaveni tzv. před hotovou věc ... a tečka ...a toto mají zvířata geneticky v sobě zakódované,a proto žijí ve smečkách,různých společenstvech,pospolitostech a symbiózách ...... káždý z nás,bez rozdílu toho v jaké své momentální životní situaci se nachází, to má na tomto světě na určitý čas všechno pouze a jenom propůjčené ... ... ten,kdo si to již uvědomil,a i se podle toho tak již chová,přemýšlí a uvažuje,patří mu za to tedy i poděkování ... ... ten,kdo je pomalejší,tak se k tomuto prokouše...po čase také,a budiž všem tyto články návodem,slabikářem,pomůckou,příručkou  ... může nastat situace,že některé myšlenky, prezentované v článcích, v někom z Vás vyvolají nepříjemný a negativní pocit,který je označován,jako VZTAHOVAČNOST,ale mohu Vás uklidnit,protože pokud by u Vás tato situace,nastala,tak se jedná o SVĚDOMÍ...

...život mě naučil,že nejnebezpečnější a nejbezpečnější zároveň, jsou zbraně : -lidský jazyk -tužka -papír ... nakonec ne jednou jsem se stal terčem posměchů,ironických poznámek,zesměšňování a ponižování,že moje IQ a schopnost komunikovat,odpovídá tomu,že musím psát,a to nejlépe ještě do konceptu...ano,tak mě to život naučil,nestydím se za to a budu v tom i pokračovat dále,jelikož se mi to osvědčilo i z dob,když mi bylo vyhrožováno odstraněním a fyzickou likvidací,když jsem byl vystaven a stal se obětí rabování a plundrování,když jsem byl uvržen do SAMOTY,když jsem zůstal na všechno a ve všem SÁM.....ale osvědčilo se mi to i v době,kdy po tom všem,mi byl navrhut SMÍR v domnění,že bude vše ZAPOMENUTO...

P.S.  Z přetrvávajících zdravotních důvodů není moje motorika ještě úplně vpořádku, v souvislosti s vkládáním myšlenek skrz klávesnici na "papír", a tak to může někdy působit diletantsky, až komicky  :-(